Setelah Masjid dirobohkan sepenuhnya untuk pembinaan semula ,sewaktu kerja hendak dijalankan , projek dihentikan kerana cadangan jajaran LRT oleh DAP .Inilah muslihat serta sifat anti Islam DAP yang sangat ketara tanpa berselindung lagi.

UPDATE 2:
Alhamdullilah ramai yang memberi sokongan desakan keatas isu Masjid Sungai Nibong nie.. Macam dakwaan y tidak benar disebarkan kononnya ini bukan masalah, oleh itu, saya akan cuba terangkan dan sangkal dakwaan tersebut..Gambar 1, adalah gambar jajaran LRT seperti dirancang.. Jajaran yang diluluskan sewaktu pelan masjid lulus adalah jajaran berwarna merah..
Utk pengetahuan umum jajaran tersebut telah dibincangkan dalam proses kelulusan plan yang mengambil masa 2 tahun lebih kurang.. Dan semua pihak telah bersetuju dengan cadangan tersebut.. Baru proses tender dan lantikan kontraktor dilakukan oleh pihak JKR..
Semasa bulan puasa yang lalu, pihak JKR, Majlis Agama Islam & Kariah Masjid telah bersetuju utk melantik dan menyerah tapak kepada kontraktor yang layak utk meroboh dan membina semula masjid mengikut pelan diluluskan..Masalah dia selepas masjid telah dirobohkan sepenuhnya dan proses menanam cerucuk hendak dijalankan.. Projek dihentikan kerana ‘ada’ cadangan jajaran baru oleh pihak SRC seperti warna biru tu..
Gambar kedua adalah hebahan di media kononnya apa y diperjuangkan adalah tidak benar..
Soklan, jika isu kiblat yang ketengahkan kenapa perlu melibatkan pihak LRT?.. Jaminan bahawa tanah wakaf tidak akan di usik?!!Ini adalah manupulasi paling BANGSAT pernah didengar.. Mmg LRT tak usik tanah wakaf tapi dia berada diatas tanah wakaf..Impak dia bangunan masjid 3 tingkat terpaksa di anjak kebelakang sebanyak 20 kaki!!..
Rujuk Gambar ke 4 dan ke 5, Masjid warisan besar tu kot mana lagi nak ganjak 20 kaki tu?.. 20 kaki tu telah menyebabkan pengambilan 30% kawasan wakaf..
Oleh itu, rujuk gambar ke 3 Surat Media dari Ketua Menteri bahawa jajaran baru tidak melibatkan pembinaan Masjid adalah fitnah sama sekali!!Jika benar tidak melibatkan Masjid, Harap Ketua Menteri Pulau Pinang boleh beri arahan untuk pihak kontraktor meneruskan kerja2 pembinaan..
Memang banyak yang cuba menegak benang yang basah.. Mengeluar ayat yang mengelirukan..
Kami bukan minta banyak kami hanya memohon supaya projek pembinaan masjid ini dapat dijalankan seperti biasa.. Tanpa sebarang halangan dan pindaan..
Oleh itu kami memohon seluruh masyarakat sebarkan kepada semua masyarakat lain.. Teruskan beristiqomah dalam perjuangan nie..Tolong terus beri tekanan kepada kerajaan supaya projek ini dapat berjalan seperti biasa semula.. Dapat disiapkan mengikut jadual..
Buat maklumat pihak masjid dan khariah sudah mula solat hajat memohon kepada yang Esa semoga semua dipermudahkan..Ini ujian kita dari Allah SWT, harap semua umat islam dapat bersatu mendesak pihak berwajib membenarkan semula pembinaan Masjid ini seperti dirancang..
Utk pengetahuan umum, tiada niat politik dalam ini, KAMI hanya mahu Masjid kami diteruskan pembinaan..
JGN HALANG KAMI, MEMBINA MASJID TERSEBUT..
In Sya Allah selagi Masjid itu tidak diteruskan pembinaannya.. Kami akan terus berjuangan.. Sokong umat islam lain amat kami hargai..
Utk yang tak faham boleh baca post sebelum nie..

Post a Comment

Previous Post Next Post